.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پالس‌هاي منفي اصلاح‌طلبان به ميرحسين

به گزارش شمال نیوز به نقل از رجانیوز، امروز یکی از داغ ترين روزهای خبری در فاصله زمانی 5 ماه تا انتخابات رياست جمهوري 88 بود. اعلام نظر قطعي خاتمي مبني بر حضوروي يا ميرحسين موسوي در انتخابات،‌ موجب شد تا بر خلاف انتظار، تقريباً تمام طيف هاي سياسي به صراحت يا در لفافه پالس هاي منفي به نخست وزير دهه 60 ارسال كنند.
موسوي لاري از مجمع روحانيون مبارز، عطريانفر از كارگزاران سازندگي، حسن رسولي از حزب مشاركت و بنياد باران از جمله افرادي بودند كه با بیان اين مسئله كه جوانان و نخبگان ميرحسين موسوي را نمي شناسند، خواستار حضور خاتمي در انتخابات شدند.
موسوي لاري وزير كشور دولت سابق با بيان اينكه خاتمي بيش از 50 درصد رأي دارد، ادامه داد: «برخی از چهره های جوان و نوجوان ميرحسين موسوي را نمی شناسند و حتی برخی از آنان پس از کنار رفتن میرحسین به دنیا آمده اند، لذا در این خصوص باید کارهایی صورت بگیرد و برنامه ها مطرح شود.»
عطريانفر نيز در اظهاراتي قابل توجه گفت: اگر خاتمي نيايد، اجماع بر روي موسوي يا كروبي صورت خواهد گرفت.
اين عضو ارشد كارگزاران هم استدلال موسوي لاري را تكرار كرد و افزود: به دلیل اینکه میرحسین موسوی 20 سال از صحنه قدرت دور بود و 20 سال هم تفاوت با یک نسل محسوب می شود لذا شناخت جوانان ایرانی نسبت به وی اندک بوده و در حال حاضر به صورت عام شناخت از میرحسین ضعیف است.
عطریانفر در ادامه با نااميدي و با استفاده از لفظ "شايد" اظهار داشت: البته اگر درخصوص میرحسین موسوی اطلاعات بیشتری به نسل جوان ارائه شود، شاید شناخت نسبی به وی ایجاد گردد.
حسن رسولي، استاندار خراسان در دولت اصلاحات هم اولويت را در انتخاب موسوي و خاتمي، به رئيس خود در بنياد باران داد و گفت: ميرحسين موسوي هم مي خواهد خاتمي را متقاعد به آمدن كند.
تير خلاص به اصلاحات
اما طيف اعتمادملي موضع گيري صريحي در برابر اظهارات خاتمي داشت. منتجب نيا از نزديكان ميرحسين موسوي و قائم مقام كروبي در گفتگو با ايسنا با اشاره به اظهارنظر اخير خاتمي درباره كانديداتوري خودش يا ميرحسين موسوي در انتخابات نيز گفت: با اين‌كه آقاي خاتمي چنين مطلبي را نقل كرده‌اند ولي با شناختي كه از آقاي خاتمي و آقاي موسوي دارم و با توجه به ميزان دلسوزي آن‌ها نسبت به ملت و كشور و به خصوص دغدغه ‌آن‌ها نسبت به اصلاح‌طلبان، هنوز هم براي من اين احتمال بسيار ضعيف است كه يكي از اين دو بزرگوار وارد صحنه شوند.
وي با بيان اين‌كه "ورود يكي از اين 2 نفر به صحنه انتخابات را به معناي اقدام در جهت شكست اصلاح‌طلبان مي‌دانم"، تصريح كرد: اين 2 بزرگوار را بزرگتر از آن مي‌دانم كه تير خلاص به اصلاح‌طلبان بزنند و مقدمات شكست آن‌ها را فراهم كنند. از اين جهت من اين مسئله را هنوز هم بعيد مي‌دانم و اميد دارم كه اين 2 بزرگوار چنين اشتباهي مرتكب نشوند.
استقبال ملي مذهبي ها از ميرحسين موسوي
يكي از اظهارنظرهاي قابل توجه امروز نيز توصيه عزت الله سحابي، رئيس شوراي فعالان ملي- مذهبي به خاتمي براي عدم كانديداتوري در انتخابات بود.
عزت الله سحابي به ايلنا گفت: براي آقاي خاتمي بسيار احترام قائل هستم و منکر زحمات وي در طول 8 سال رياست جمهوري‌‏اش نيستم ولي معتقدم شرايط کشور به گونه‌‏اي است که خاتمي نمي‌‏تواند اقدام قابل توجهي را در راستاي اهداف ملت انجام دهد؛ به همين دليل توصيه من به ايشان اين است که در انتخابات آينده حضور نيابد.
وي همچنين در خصوص تحرکات انتخاباتي ميرحسين موسوي اظهار داشت: ميرحسين برخي مصلحت سنجي‌‏هاي خاتمي را ندارد و به همين دليل از حضور وی درانتخابات آينده استقبال مي‌‏کنيم.
اعلام عدم كانديداتوري 3 شخصيت اصولگرا
اما در جبهه اصولگرايان، برخلاف اصلاح طلبان، امروز روز اعلام عدم كانديداتوري بود.
صبح امروز به نقل از يكي از نزديكان دکتر علی اکبر ولایتی خبر داده شد كه وزير امورخارجه 16 ساله به هیچ وجه قصد کاندیداتوری در انتخابات سال آینده را ندارد.
اين منبع خبر كه اظهاراتش از سوي دكتر ولايتي تكذيب نشد، افزود: تمامی این بحث ها شایعه است و ولایتی به طور قطع تصمیم خود را برای عدم حضور در انتخابات گرفته است.
وي درباره هدف طرح این شایعات گفت: تحلیل ولایتی این است که برخی با طرح نام وی قصد دارند از جایگاه ایشان به عنوان مشاور رهبر انقلاب سوءاستفاده کرده و با القای این توهم که اگر عبور از احمدی نژاد ناپسند بود، دکتر ولایتی که مشاور معظم له است کاندیدا نمی شد، حمایت های رهبری از دولت نهم و رئیس آن را کمرنگ سازند.
وی در پایان گفت: دکتر ولایتی دیدگاه های رهبر معظم انقلاب در مورد دولت را به طور کامل کارشناسانه و دقیق ارزیابی می کند و لذا اجازه تحقق چنین پروژه ای را نخواهد داد.
همچنين صبح امروز محمدرضا باهنر که در انتخابات رياست جمهوري گذشته رياست ستاد انتخاباتي لاريجاني را بر عهده داشت، گفت: تا جايي که مي‌‏دانم لاريجاني ديگر قصد کانديداتوري ندارد. رئيس مجلس شوراي اسلامي پيش از اين هم چند بار شخصاً كانديداتوري در انتخابات دهم رياست جمهوري را رد كرده بود.
اما در نهايت غلامعلي حدادعادل، رئيس مجلس هفتم در گفتگو با باشگاه توانا اظهار داشت كه براي حضور در انتخابات رياست جمهوري احساس تكليف نمي كند، بنابراين حضور اين مشاور رهبري نيز در انتخابات منتفي شد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.124 seconds.